24 september 2006

De man met de hamer...

Ken jij hem? De "man met de hamer"? Persoonlijk? Ik niet. Althans, ik had hem nog nooit ontmoet. Tot gisteren. Niet dat ik de slag moest incasseren. Maar ik was er getuige van. Van op de eerste rij. Het kampioenschap van Ronse. Op de fiets. Voor liefhebbers. In en om de muziekbos. Echt iets voor hem. Maar "de man" trof raak. Totaal onverwachts. Toch niet bij "hem", dacht ik... Toch niet bij "onze" man in de strijd... Na zo een prachtig seizoen. Na zo een goeie voorbereiding. Hij was er klaar voor. Hij brandde van ambitie. Misschien zelfs wat te hard? Halverwege ging alles nog goed. Hij zat mee voorin. Tot het fatale moment. Boem... Gedaan. "Slechte benen" heet dat dan. Of nog : "Het seizoen was twee weken te lang". Jammer. Ik had het hem graag gegund.

de ovERWINaar

Geen opmerkingen: