08 oktober 2006

"Ze" zijn goe bezig... :-(

Tja, je moet het maar doen... Nog voor de match officieel moest starten viel hier via e-mail al een boete in de bus voor het forfait van WW Dames 1 tegen Stekene. Te weinig speelsters... Erg jammer! Het is duidelijk dat de dames van WW1 en WW2 elkaar een beetje uit de slag zullen moeten helpen de rest van het seizoen. (Ze hebben nu al bijna evenveel boetes verzameld als anders in vijf jaar tijd ;-) Met twee ploegen in competitie bieden we aan zo veel mogelijk speelsters competitiekansen, maar daar staan uiteraard ook een aantal wedstrijden tegenover die moeten afgewerkt worden. Een warme oproep dus aan alle competitiespeelsters om de agenda's eens samen te leggen...

16 opmerkingen:

Heylie zei

Ik sluit me volledig aan bij je mening. Ploegkapiteins (zowel bij de dames als bij de heren) dienen op tijd (Sommige kapiteins 1 week op voorhand) hun spelers in te lichten over een komende wedstrijd. Op deze manier kommen deze onnodige boetes niet voor.
Als laatste puntje, ook al ben je maar met drie spelers, ga toch gaan spelen en zet de naam van een vierde op het blad. Ook op deze manier vermijden we boetes.

Anoniem zei

Heylie,
Zeer goed idee om met drie dames te gaan maar dan vergeet je te vermelden dat één van de drie diezelfde avond ziek in bed lag. En met 2 dames (zonder rijbewijs) toch afzakken naar Stekene werd dus onmogelijk.
Ik hoop wel dat elke dame de volgende keer haar verantwoordelijkheid opneemt. Iedereen kreeg de agenda mee en we weten dat het soms een zoeken zal zijn ...

Anoniem zei

Els,
Inderdaad aan ziekte kan je niet veel doen. En als je geen speelsters vindt, kan je er ook geen maken. Maar graag geef ik jou en alle andere ploegkapiteins dit toch even mee : mijn ervaring leert (en ik heb er bijna 20 jaar met vallen en opstaan op zitten) dat een kalender afgeven aan de spelers niet voldoende is. Al jaren bel ik een paar dagen voordien al mijn spelers eens op om hun aan de wedstrijd te herinneren. Zelf bij de mannen van den eerste ploeg, waar de motivatie zeker aanwezig is, was dit telkens opnieuw nodig. Blijkbaar worden die agenda's niet zo goed bekeken of bijgehouden... Als er dan mensen afhaken heb je nog wat tijd om vervanging te zoeken. Ja, de taak van een ploegkapitein kan soms hard zijn ;-) Enfin, maak er nog het beste van en ziet dat ge niet zakt dit jaar...

Anoniem zei

Het is inderdaad niet gemakkelijk voor de dames dit jaar. Dat wist iedereen op voorhand. Maar we moeten ook leren uit onze fouten! Vanaf nu spelers minstens 1 week op voorhand verwittigen. Vertrek niet van het idee 4 is voldoende maar verwittig een 5de speler... als er dan iemand afhaakt, heb je toch wat meer speling.
Je mag er volgens mij niet van uitgaan dat iedereen rekening houdt met twee kalenders. Dat is een ware utopie.
Hopelijk vlot het volgende keer, ik zit bijna aan 4 spelers voor zondag en heb al minstens 1 reserve. En hopelijk blijft dat de trend voor alle volgende competitie matchen!
Ik heb er alvast een goed gevoel bij! :-) Ge gaat het zien, de damesploegen gaan nog winnen dit jaar!!!

Anoniem zei

zeer goed anneleentje, ge doet da goed....ik ben eens gaan kijken voor de andere ploeg dus wit wit 1 en ja graag, hoe meer ik kan spelen hoe liever, maar inderdaad liefst een beetje vooraf en niet de de avond vooraf want dan is mijn planning ook al beetje gemaakt, ik zal es met els de agenda bekijken, heb de data alvast genoteerd in mijn agenda tot einde van dit jaar...

inge

Heylie zei

Inge,

Dat vind ik een goede ingesteldheid. Ikzelf doe dit ook al enkle jaren. Op deze manier kan je ruim op voorhand weten wat er te doen is, als er iets anders opkomt. Ik begrijp wel dat dit in de maanden September en begin Oktober, moelijk is, want de kalenders zijn dan nog niet zo lang uit.

Anoniem zei

Hey, hey...
Maar liefst zes comments (nu 7). Ja, zo zie ik het graag ;-) Nog even alles op een rijtje : het was zeker niet de bedoeling om hier iemand een steen te werpen, enkel om de moeilijkheden rond de vrouwenploegen even aan te stippen. En dat is blijkbaar gelukt. Naar de toekomst zie ik inderdaad niet echt problemen. Iedereen is er zich van bewust dat het een moeilijk seizoen zal blijven, maar mits gezamenlijke inspanningen lukt het vast en zeker !!!

Anoniem zei

't Is altijd hetzelfde met die vrouwen BLABLABLA en nog eens BLA!!!

Anoniem zei

Beste anonymous,

We vinden het hier op deze blog niet erg als je comments geeft, zelfs niet als die kritisch zijn (zoals de jouwe.) Jouw comments zijn immers voor je eigen rekening. Maar het is dan wel fair ten opzichte van de anderen dat je ook laat weten wie je bent. Anoniem is zo gemakkelijk enerzijds en moeilijk in te schatten anderzijds. Misschien was je opmerking immers wel grappig bedoeld...
Als je dus nog eens reageert kan je in plaats van "anonymous" aan te klikken voor "other" kiezen. Geef je (nick)name in en het maakt het voor iedereen wat duidelijker.

Groeten van de blog-beheerder

Anoniem zei

degene die u kennen zullen inderdaad weten wie je bent maar nieuwe mensen niet en het gaat hem om het principe e....meneer dujardin!

Anoniem zei

en wees gerust, de vrouwen zijn misschien ietwa moeilijk gestart, maar de volgende matchen zullen voltallig gespeeld worden....niet waar meisjes? Komaan he, we mogen het bestaan van 2 vrouwenploegen niet in het gedrang brengen, iedereen op post!!

Anoniem zei

sorry mijn naam vergeten, in vorig mailtje....

Anoniem zei

om positief af te sluiten, er hoeft geen onderlinge persoonlijke competitie te zijn tussen de leden e, maar wel een gezonde competitiegeest, we zijn tenslotte allemaal wit-witters en laten we daar fier op zijn!

Anoniem zei

Goed gezegd .....

Heylie zei

Onderlinge competitie vind ik persoonlijk gezond, maar het moet daarbij blijven, zeker niet uit te hand lopen. Het niveau van de eerste ploeg ligt zelf zo hoog, dat we vorig jaar naast onze titel heel nuchter gebleven zijn en niet beginnen zweven... Het was zelf van die aard dat we ook besloten hebben een oude speler terug aan te trekken. We weten nu al dat het zal lonen.
Dames, het bestuur stond ook achter twee ploegen. Zorg ervoor dat we dat volgend seizoen ook kunnen zeggen.
Groetjes

Erwin zei

OK,

Bij deze sluit de blog-master deze topic af. De oorspronkelijke bedoeling van deze post was om eventjes de discussie en de problematiek rond de vrouwenploegen (ze zullen allemaal een tandje bij moeten steken om twee ploegen draaiende te houden)onder de aandacht te brengen. Uit de reactie blijkt dat dit zeker het geval zal zijn. De motivatie en de wil is er! Hup hup dames!Laat ons elkaar dan ook steunen in plaats van afbreken. Aangezien de verdere discussie uit de hand dreigt te lopen, werden aan aantal comments verwijderd en zullen alle verdere comments hier ook verwijderd worden.

Dank voor je begrip!